reklama

Krém, marcipán, dozdobenie.


reklama

Ahojte

Idem robiť na oslavu trojposchodovú tortu, a chcela by som sa spýtať pár vecí.
V prvom rade sa chcem spýtať na krémy ktoré robíte pod marcipán a na dozdobenie.
Jedná sa mi hlavne o to, aby bol marcipán na torte pekne hladký a zdobenie aby na tom marcipáne držalo.
Ďalej mám otázku ohľadne lepenia ozdôb na tortu. Chcela by som okolo každého poschodia dať stuhu + na vrch takú 60tku na podstavci a neviem čím, alebo ako to mám prichytiť aby to nespadlo.
A naposledy sa chcem spýtať, či je možné miešať marcipán (farbiť) v kuchynskom robote.

Ďakujem za pomoc.

Lucii

Pozrite si aj


reklama


reklama

dadika, Ut, 17. 04. 2012 - 08:42

Ahoj Lucii, takže pod poťahovku sa zatiaľ najviac osvedčil krém z masla a práškového cukru - bez pudingu, pretože vtedy sa poťahovka môže "oduť".
Zmäknuté maslo si vymiešaj s cukrom dohladka a natri na stuhnutý korpus.
Ozdoby na poťahovky sa lepia rôznymi spôsobmi, ja používam jedlé lepidlo,ktoré nanesiem v malom množstve štetcom a prilepím ozdobu. Dá sa lepiť aj takým lepiacim gélom, ale aj jemne vymiešaným bielkom.
Poťahové hmoty sú dosť tuhé a ich miešanie v kuchynskom robote sa nedá - pretože má slabý motor. Ale napríklad poznám jednu tortárku, ktorá si robí domáci mliečny marcipán v pekárničke na chlieb - vtedy tam nastaví program miesenie a pekne jej ho vymieša. Úsmev

Ahoj dadika

Ja sa na ten kuchynský robot pýtam preto, lebo manžel mi kúpil pod stromček nový robot BOSCH MUM 54240 ktorý má príkon 900 Wattov, teda myslím že je dosť silný, ale nerada by som ho zničila. Hambím sa

dadika, Ut, 17. 04. 2012 - 10:34

Ja by som to neriskovala Prekvapenie . Nepoznám tento robot, no možno má v príslušenstve niečo na premiesenie hmoty. Keď už dhceš skúšať, tak odporúčam len s menším množstvom hmoty cca do 500g. No predtým by som hmotu asi trochu nahriala v mikrovlnke alebo aspoň rukami premiesila, aby bola poddajná.
Veľa zdaru pri skúšaní a daj vedieť ako to dopadlo Úsmev

Samozrejme že by som skúsila najskôr málo a samozrejme nie úplne tuhý marcipán. Ešte uvidím či to vyskúšam, poradím sa ešte s manželom, a dám potom vedieť.

Evita83, Ut, 17. 04. 2012 - 10:34

Lucii, ako uz dadika radila - najlepsie pod potahovku je maslo s pr. cukrom, ale mozes pouzit aj zvysny krem z torty, pokial je maslovy a pridaj trosku viac masla ak treba. Natri len tenku vrstvu okolo celej torty, potom by si to mala dat dobre zatuhnut do chladu a potiahnut.
Na vyhladenie sa pouziva "zehlicka" na marcipan. Na lepenie ozdob ti uplne staci voda, len trosicku potri miesto na torte alebo ozdobku a je to.
Na tu 60-tku navrchu - ak myslis aby stala, tak asi pouzi male sparadla, ktore potom zapichnes do torty/podstavca. Cisla nechaj dobre vyschnut, aby boli tvrdsie.
Vsetko okolo stuhy najdes v diskusiach - vpravo hore si zadaj vo vyhladavani co potrebujes - su tam odpovede na vsetky tvoje otazky aj viac.
A este jedna vec - ak ides robit 3-poschodovu, rozmyslala si o vystuzovani torty?
Vela stastia! Kvietok

Je potrebné ju vystužovať? Trojposchodovú sme už robili a nevystužovali sme ju a nič sa nestalo (bola oblievaná čokoládou).
Prikladám fotku tej 60tky, a nejaké fotky torty ako by som ju približne chcel robiť.

Rado

Evita83, Ut, 17. 04. 2012 - 20:03

Zalezi od velkosti/vahy torty, ako dlho a v akych podmienkach bude vystavena (svadby, atd.) Viem, ze niektore cukrarky vobec nevystuzuju a torta je v pohode, no niektore uz 2-poschodove sa mozu zacat prepadavat... Ale ako pises, ak ste uz taku robili a nic sa nestalo, tak nemusis. Keby nieco, tu je link ako to asi funguje:
http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM&feature=related
... namiesto malych paliciek niektore zienky pouzivaju slamky so spajdlami vnutri.
K tej 60-tke - staci cisla nechat naozaj dobre vytvrdnut a prilepit vodou/lepidlom. So stuhami nemam skusenost, najdi si v diskusiach alebo nejaka sikulka poradi... Mrkám
Chichocem sa Ste podareni, takto spolu vypekate... to je pekne. Áno Vela stasia! Kvietok

súhlasím, najprv skúsim malú a potom trojposchodovú, prepáč príde mi to ako keby sa prvák účil zlomky, k všetkému treba prísť postupne a praxou, aj ked všetko budeš vedeť teoreticky tak prax je niečo iné, treba len skúšať a skúšať
každý raz začína ale potupne...

ingasm, Ut, 17. 04. 2012 - 12:23

aj ja mam otazku, prv nez si sa opytala ,aj si si tu nieco v diskusiach precitala ???????????????

Evita83, Ut, 17. 04. 2012 - 14:20

To ze je tu niekto registrovany rok a pol neznamena, ze tolko aj pecie... a naopak. Vela cukrarok tu nie je registrovanych vobec, ale chodia sem mozno kazdy den.
Mozno ma skusenosti s pecenim a s tortami, len nie s potahovanymi.
Viem, ako to myslite - zakladne veci, stale sa opakujuce otazky, ktore si moze sama vyhladat, citat, citat, citat... je to pravda. No ked uz sem hodila temu, kto chce - poradi, kto nechce - nemusi nic, je zbytocne zacat rypat, nerobi to dobre meno nasej stranke. Kazdy nejako zacinal a mozno raz bude ona radit nam... Kvietok

dadika, Ut, 17. 04. 2012 - 14:47

Súhlasím s tebou Evita83, aj ja som už viac ako pol roka zaregistrovaná a stále čítam príspevky a občas si dám aj poradiť. Hoci som už robila niekoľko poťahovaných tort, nenašla som si ešte čas dať ich fotky do olbumu Chichocem sa
A kto chce a má čas tak poradí a odpovie Slnko

stefi_k, Ut, 17. 04. 2012 - 14:56

nejde mi o vyrivanie len keď ešte nerobila potahovanú tak by mala možno skúsiť jednu skúšobnú nech nie je potom prekvpená že jej to či ono nejde tak jak si to predstavovala. podla mna je medzi teoriou a praxou velký rozdiel a ked nevieš čo vie alebo nevie tak sa tažko poradí

Ja som svoju prvú poťahovanú tortu robila trojposchodovú tortu svojej dcére na svatbu, predtým som robila len čokoládové, kúpila som si poťahovku a čítala a čítala a čítala. Dopadlo to dobre aj s poťahovaním aj s vystúžením aj s chuťou aj s 20 km trasou do hotela. Súhlasím s Evitou, kto chce poradí, kto nechce nech nekomentuje. Torty pečiem tak 10 krát do roka, podľa príležitosti, takže nie som žiaden profesionál.

Nevidim ziadne torticky v albume, uz si nejaku skusila upiect? Ja som tiez zaciatocnik, ale 3-poschodovou zacinat je odvazna vec...ale da sa, ak budes sikovna a postudujes tuto v DISKUSIACH, fakt je tam vsetko, co potrebujes...prajem vela stastia

timika, Ut, 17. 04. 2012 - 15:36

Evita píšeš mi z duše Bozkávam ,prečo tá podráždenosť a ostrá kritika?oberá o chuť sa zveriť aj takým ako som ja s 10ročnou praxou v cukrárčine Smútok

Kazuso, Ut, 17. 04. 2012 - 20:57

Marcipán by som v robote nemiešala, obávam sa, že by sa tam dostalo veľa vzduchu a bubliny v marcipáne nie sú práve okrasou.

Ahojte

Tu je manžel Rado (manželka je v práci).
Skúsim tak zhruba popísať naše skúsenosti s pečením.
Manželka je vyučená cukrárka a stále niečo vypeká. Torty (aj ostatné) chutia veľmi dobre, čo je poznať aj na mne, Veľký úsmev ale mala stále problém zo vzhľadom. Väčšinou robí klasický oblievané čokoládou, potierané krémom, alebo orechami.
Raz som sa do jej pečenia zaplietol aj ja, a napadlo ma urobiť poťahovanú tortu marcipánom. Bol som kúpiť marcipán a skúsili sme to spolu. To sme robili dvojposchodovú tortu na oslavu svokrovi. Moc sa nám vzhľadovo nepodarila. Potom sme robili ďalšiu dvojposchodovú tortu na oslavu môjmu otcovi, a to nám pomáhala jedna kamarátka. Taktiež to nebolo bohviečo, tak sme začali študovať rôzne fóra, pozerať rôzne videa a pod. Zistili sme kopu vecí, ale zistili sme že sa strašne líšia názory na rôzne témy, (aký marcipán je najlepší na poťahovanie, čím lepiť ozdoby, apod.. Zasa samozrejme sme sa tu aj moc vecí naučili. Kúpili sme si otočný tanier v IKEA, kde stál 5 €, namiesto 18 € za originálny (keď ste tu písali že je dobrý a že ho používate), kliešte na marcipán a pod.

Už asi rok sa snažíme piecť a poťahovať marcipánom. Máme to rozdelené s manželkou tak, že ona má na starosti chuť a ja vzhľad. Ja si kupujem na to potrebné veci, ja poťahujem, zdobím a pod.

Tento príspevok som je ja hovoril aby napísala, pretože sme sa až teraz rozhodli ako bude vyzerať, a nechceli sme strácať čas hľadaním a čítaním X príspevkov až sa dostaneme k tomu dôležitému. Tortu potrebujeme už na túto sobotu.
Ak chcete tak môžem pridať aj nejaké fotky čo sme sa zatiaľ pokúšali vytvoriť (ale upozorňujem vopred, že to neni bohviečo). Ale dúfame že s touto sa to už podarí.

dadika, Ut, 17. 04. 2012 - 19:17

To je super, že máte podelenú prácu a ide vám to. Áno A je úplne v pohode, že ste sa opýtali veci čo vás trápia, veď predsa na to je táto stránka, aby sme si vymieňali skúsenosti a pomáhali Slnko Kvietok

To je velmi sympaticke, ze spolu peciete, drzim vam palce...
Len vies, vlastne nechapem, aku radu ste potrebovali...ked potahujete uz rok...ono treba naozaj studovat prispevky a diskusie dlhy cas, aby ste mali potrebne informacie na uspesne zavrsenie vasej torticky...nie par dni pred terminom...Zienky z tejto stranky si dali velku namahu, aby zrozumitelne vytriedili a usporiadali vsetky prispevky, je tam naozaj velmi vela poznatkov a skusenosti...
To vystuzenie torty je podla mna potrebne, marcipanova hmota je o dost tazsia ako cokolada a ak torticka dlhsie stoji mimo chladu, moze sa zacat prepadavat do seba...ale urobte ako uznate za vhodne...vela stastia
A urcite dajte fotky do albumu...aby sme vas mohli pochvalit... Mrkám Slnko

Tie otázky sa týkali hlavne vecí ktoré sme ešte nerobili.
Máme ten robot nový, a chceli sme vedieť či má niektorá skúsenosti s miešaním marcipánu, (to sme sa nedočítali nikde). Stuhu som tiež ešte nadával, a lepenie sme zatiaľ robili tak všeliek (takúto 60 sme zatiaľ ešte tiež nedávali a bol by som nerád aby sa zošmykla).
Rado

Aha...uz chapem...takze 1. v robote nemiesat, mozno v domacej pekarnicke, ale neskusala som...2. stuha sa lepi jedlym lepidlom alebo obojstrannou paskou a po 3.to cislo predsa je na podstavceku, ten polozite na torticku, pod neho tiez dajte trochu lepidla jedleho alebo jemne potriet vodou a bude drzat ako skala... Áno Áno Áno

Mne mieša mliečny marcipán manžel asi 30 minút už pozná, kedy je z neho plastelínka, presne tak som robila stužku obojstranná lepiaca páska a čísla som upevnila pre istotu špáratkom do hmoty a potrela vodou a zapichla veľa zdaru Úsmev

reklama

Súťaž

Súťaž na Tortyodmamy.sk

reklama
reklama
reklama

Časopis Torty od mamy

Jarné časopisu Torty od mamy 2025

reklama
reklama
reklama