reklama

Šľahanie nad parou

jana19 , 24. 02. 2012 - 15:55

reklama

Asi to bude pre Vás blbá otázka, ale aj tak sa spýtam. Keď šľaháte plnku nad parou, šľaháte ju šľahačom alebo ručne - metličkou. Ja nemám veľmi skúsenosti so šľahanými plnkami nad parou. Raz som už takú šľahala šľahačom, ale mala som akoby nerozpustený cukor, vrzgal pod zubami. Ďakujem za odpovede.

Pozrite si aj


reklama


reklama

...šľahačom....aj tak je to úmorné, Smútok Smútok Smútok ručne si ani neviem predstaviť ...a treba šľahať aspoň 30 min./pokiaľ sa teda bavíme o vajciach s cukrom/...a ja už nešľahám nad parou, ale je tu diskusia krém nad parou, bez pary...neviem link, ale ide o to, že si vyšľaháš vajcia s kryšt.cukrom do peny..trvá iba chvíľku a potom dáš do mikrovlnky na cca 750 - 800W na asi 8-10 min, ALE POZOR!!!! KAŽDÝCH 30 SEKUND PREMIEŠAŤ....varecha, metlička na šľahanie.... TREBA DODRŽAT!!! inak budeš mať praženicu a nie krásny krém...robievam iba vajcové plnky, nie pudingové a inak ani nešľahám....túto radu sem dala nejaká kočka, čím jej ďakujem...je to super úspora času a mojej ruky Chichocem sa Chichocem sa ...mám takú misu sklenenú a tam mi vojde max 10 vajec a vtedy šľahám aj 10-12 min...a hotové je, keď to vyzerá ako hladký puding....nech sa ti darí.. Mrkám Mrkám Mrkám

Daj si vody viac aj zapol nádobky alebo aj viac ja šlaham aj šľahačom na najmenšom stupni alebo ručne čim pride pod ruku cukor preto vŕzgal pod zubami lebo si mala mala malo vody v nádobe a uvidíš čo Ti baby poradia Áno Áno Áno

jana19, Pi, 24. 02. 2012 - 16:14

joj, ďakujem, hneď mi odľahlo, že to nebudem musieť robiť ručne.

Kedže už tu je načatá téma, šľahanie nad parou,mám v v špajzi 1-krat použitý párny hrniec na elektriku.chcela so zdravo chudnuť bez tuku)ale nevyšlo to-nechutilo Mrkám Chichocem sa či nemá niekto skúsenosť v tomto hrnci -vajíčkovú plnku. Inač teraz miešam v piskacom hrnci ale samé žltka s cukrom-vareskou občas premiešam. Úsmev

ahoj, cukor kľudne môžeš kryšt., treba aby sa rozpustil, nemala si dobre prešľahané a horúce, inak by nemal vrzgať... ja miešam nad parou metličkou - to stačí, v antikorovej mise, nad parou, lebo sa šlahač prehrieval od horúcej pary a vadilo mi dlhé šlahanie....tak som si zvykla len miešať, pomaly, sem-tam odskočím k deťom - inak sa nedá, miešam priebežne podla počtu vajíčok, 6 vajíčok treba aj 20 min, vznikne taká kaša - ako puding, ale nie hustý, táto plnka má výhodu, že sa nezráža, aj ked dáš studené maslo, prajem veselé pečenie

sona7, Pi, 24. 02. 2012 - 19:09

..ja vyslaham v slahaci, potom to vylejem do antikorovej misky , posadim to nad paru a obcas zamiesam dokial to nieje horuce,ale ten postup v mikro vlnke vyskusam...

A ako dlho si ho presne slahala???
...neda sa mi nevyjadrit, vidim, ze nie len ja mam problem so slahanymChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa ...ale uz som tu bola sfuknuta za tento krem, ze slaham iba 25-30 minut...a to je vraj malo,...informacie mam take, ze 6 vajec aspon 45 minut, aby sa zahubili choroboplodne zarodky...a bolo bezpecne konzumovanie...prenecham tento krem inym a pozdravujem vase rucicky a mixery Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Nech sa vam dari... Mrkám

JANAAB, So, 25. 02. 2012 - 17:21

prečo len para!!!!do plechovej misy nahádžem vajíčka, kr. cukor a kakao a vo VARNOM KUPELY čiže ponoreným dnom vo vriacej stíšenej vode šľahať šľahačom tak 10min. max 15m, robím tak biele, karamelové, čokoládové plnky všetky a vajíčko je určite zbavéne baktérii! čokoláda sa topí nad parou, lebo nemá rada veľkú teplotu, ale plnke je to jedno, je krásne našľahaná, jemná a rýchla, robím tak vyše 10rokov

Ahojky,ja teda nevim, ale podle me,slehani nema vliv na niceni choroboplodnych zarodku,ale prave to zahrivani v pare ano,aspon podle toho, co jsme se na zdravotni skole ucily o niceni choroboplodnych zarodku v pradele,na chirurg.nastrojich a jine,prave to horko je nici,slehanim se rozpousti jen cukr ve zloutku,ale mozna nemam pravdu,hadat se nebudu.

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Ved to tak bolo myslene, ze 45 minut nad parou, jasne, ze nie len tak slahat...... Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

Ahoj Škrípať môže aj v prípade, keď preženieš množstvo cukru. Dáš viac, ako sú vajíčka schopné prijať. Ja dávam tak 5-7dkg kr.cukru na 1 vajíčko, záleží aj od ich veľkosti. Už len skúšať a zistíš, kde bola chyba Úsmev Nech sa darí Áno

cinkalu, Pi, 24. 02. 2012 - 22:02

Vyskúšaj tento recept, našla som ho niekde tu na tejto stránke, je chuťovo rovnaký ako šľahaný nad parou (podľa mňa ešte lepší :) a netreba šlahať :)

4 žĺtka vyšlahať šľahačom s 2 vanilkovými cukrami do peny, medzitým uvariť rozvar 6 polievkových lyžíc vody a 130 g kryštálového cukru - variť asi 5 minúť. Horúci rozvar vlievať postupne do žĺtkov a šľahať (postupne to hustne) do vychladnutia. Primiešať po kúskoch 1 maslo. Je naozaj super. Ja už určite šľahať nad parou nebudem :)

Podla tohto receptu tie vajicka neprechadzaju vobec varom... Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Toto je bezpecne?????
Inak aj lepenie ozdob bielkami neviem, ci je najstastnejsi napad... Smútok Smútok Smútok

stefi_k, So, 25. 02. 2012 - 16:50

je to bezpečné len ten cukrový rozvar tam musiš vliať horúci teplota topenia cukru je cca 150 C a keď ho varíš dlhsie je ešte horúcejsí tym zabije všetky choroboplodne zárodky salmonel a prehreje aj to vajice ciže už nie je surove, inak vajíčko už denaturuje už pri 60 C. a len tak pomimo večšina pohrom vznika sekundárnou kontamináciou čiže niekto nedodrži hygienicke predpisy alebo je sám nosič nejakej choroby

cinkalu, So, 25. 02. 2012 - 19:59

Ten rozvar sa tam musí vliať horúci, a tak vajíčko neostane surové. Ak to ochutnáš, je cítiť, že sa uvarilo

stefi_k, So, 25. 02. 2012 - 21:04

ten rozvar sa tam vlieva postupne a horúci, no neviem či by som ochutnávala horúcu plnku nemám rada pluzgiere na jazyku. ta teplota je postačujúca aby bola plnka tepelne upravena.

Ked sme boli mali, tak nám mamy šlahali žltka s cukrom a surové sme ich jedli.Aj moje vnučatka radi Vyplazený jazyk - a žiadné choroby nemáme. Mrkám

lenze bola ina doba.. cistejsie zivotne prostredie a aj vajicka mali inu kvalitu ako dnes.. ved si len porovnaj farbu zltok.. niekedy su len tak liznute do zlta Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk ja by som dnes mojej malej surove vajce jest nedala, pritom sama som to ako dieta zboznovala...

Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Mrkám
Mne stacilo, ked som dostala otazku, ci by som riskovala takyto krem napriklad do karnevalovej alebo svadobnej torty, kde ju zje velke mnozstvo ludi...a uz som viac nevahala...urcite nie...nikdy...iba poriadne prevareny... Áno

Áno Áno Áno tiež úplne súhlasím. Práve som zhrozená. Nikdy som nemala problém, keď som kúpila čerstvé vajíčka. Opatrná som bývala pri domácich, lebo to rôzne tetušky šporia aj mesiac, aby boli na koláčiky domáce. Keď sú čerstvé sú skutočne najlepšie, ale nie vždy čerstvé sú. No teraz som piekla z kúpených, cena samozrejme už upravená, dátum dobrý a z dvoch plát som 4vajcia vyhodila. Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

sona7, So, 25. 02. 2012 - 09:29

..ked sme boli deti, casto sme si vytrepali vajicko,cukor aj muku a to sme zjedli,to bola basta Úsmev ..

Ja varievam iba šľahané krémy nad parou, ale dávam záväzne práškový cukor a je super. Áno

jana19, So, 25. 02. 2012 - 11:52

Ďakujem, ďakujem, je to super, keď sa človek môže poradiť. Určite si vyberiem. Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

Sausen, So, 25. 02. 2012 - 13:47

cukrarky maju zodpovednost za zdravie tolkych ludi,ze by som v zivote neriskovala ani najmensiu moznost niekomu ublizit tym,ze mu dam surove vajicka!uz som to niekolkokrat pisala,ze preto si radsej peciem sama a ked davam tortu ludom som za nich zodpovedna!kazdy podla svojho svedomia a vedomia Áno

uplne suhlasim.. ja som mala minule "zvysny" vareny krem, ktory bol v mrazaku tyzden.. donho som domiesala druhy, certsvy.. a kym som si nachystala ovocie, prerezala kropusy, zdalo sa mi, ze dajak cudne vodnia.. a aj cudne chutil.. akoby skysol ci co..celu misku som vyhodila, netrufla som si dat to do torty a tajne dufat, ze nikomu nic nebude..

Určite je to tak ako píšete, ja si tak isto nedovolím dať surové vajíčka do toriet, ale doma niekedy neustražím mojích vnukov,hned šupnú prstik ak sa obzriem.Je to fakt iná doba a všetký potraviny sú zamorené.prájem krásný víkend Bozkávam Bozkávam

dasak, So, 25. 02. 2012 - 20:14

Dievčatá, k tej čerstvosti tých vajec ... niektorá z vás tu písala, že doma tetky šetria aj mesiac. Svokra robila na farme, kde vajíčka expedovali a neraz im prišli z obchodu, prerazili dátumy, dali nálepku bio a vajíčka šli späť do obchodu. Takže o čerstvosti a "bio" kvalite kupovaných vajec mám svoj názor ... a takto je to bohužiaľ s väčšinou potravín - mnohé sa tu hádate o tom, že "pravé" maslo je naj - ja už neverím ničomu, všade je chémia a občas - akokoľvek sa vy snažiť budete, môže sa stať, že zdravie druhých ohrozené bude. Celý tento svet je len jeden veľký biznis a tým "veľkým" ľuďom je zdravie ostatných ukradnuté Plačem

šak to baby čítajte, nikto nedáva surové vajíčko do torty, ked prejde nad parou!!! to znamená že sa tepelne upraví - a poznámka - vajíčko natvrdo varíte 7 minút a nikdy sa nezdá že by bolo surové.... a ked sú vajíčka - v kovovej alebo antikorovej mise nad parou 20 minút skúste si tam omočiť prst aké to je žeravé.... a ked niekto nemá dostatočnú čistotu v kuchyni, tak to môže kontaminovať aj korpus aj plnku aj ozdoby....

reklama

Súťaž

Súťaž na Tortyodmamy.sk

reklama
reklama
reklama

Časopis Torty od mamy

Jarné časopisu Torty od mamy 2025

reklama
reklama
reklama